Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Sene 2009, Yer İstanbul

Sene 2009. Yazın sonları, sonbaharın da ilk günlerini yaşıyoruz. Kent İstanbul. 2010 Avrupa Kültür Başkenti seçilmiş. Gururluyuz. Mart ayında yerel seçimini yapmış, son 5 senesinde koltukta olan bir ismi ve de kadrolarını tekrar yönetime geçirmiş bir kent. Sene 2009. Kent İstanbul. Yer Basın Ekspress Yolu. Kent ulaşımının can damarlarından birisi. Havaalanına giden yol. Kentin batısını, merkeze taşıyan yol. Mevzu iki gün yağmur yağması. Mevsim normallerinin üzerindeymiş. Tekirdağ’da ölüler, Silivri’de yaralılar, Çatalca’da mahsur kalanlar. 2009’da, İstanbul’da, sağnak yağmurda, ölenler, yaralılar, mahsur kalanlar… Başbakan 1 ay kadar önce “Herkes doğal afetler karşısında haddini bilecek” dedi. Kentin belediye başkanı dün “Hepsi CHP’nin yüzünden oldu” dedi. Aklı, hafsalası alan varsa, buyursun, gelsin anlatsın. Benim takatim kalmadı.

image-46F4_4AA7439C

60 Comments

  • Altar
    Posted 09/09/2009 at 09:07

    Ben evde mahsur kaldım, dellezden haber yok.

  • Post Author
    dea
    Posted 09/09/2009 at 09:09

    Tesadüfen Beşiktaş’taydım dün gece. Yoksa bizim şirket servisi de selin ortasında kalmış. Ne hallerdeyiz ya rab?

  • Post Author
    dea
    Posted 09/09/2009 at 10:53

    Şu rezilliğe bakar mısınız? Soktuğumun ülkesinde, soktuğumun şehrinde birisi de sorumluluğu üzerine alsın, onurlu davransın, istifa etsin ya…

    Ulan tamam her şey müstehak bize de, bu kadar da değil ya…

  • CeZZa
    Posted 09/09/2009 at 11:29

    @dea, kim alınsın üstüne? varmı bi kurbanın?

  • Post Author
    dea
    Posted 09/09/2009 at 11:54

    Şimdilik yok Cezza, ama kesinlikle Büyükşehir Belediye değil, Kadir Topbaş değil… Onlarla ne ilgisi var ki? Rabbim böyle istedi, doğal afete karşı haddimizi bilelim…

  • Post Author
    dea
    Posted 09/09/2009 at 12:02

    Silivri’de yaşananların sorumlusu CHP çıktı mesala. Bizzat Topbaş açıkladı. Ama TEM’de olanlar neydi, o konuda bir açıklama yok henüz… Du bakalım belki başkan da mahsur kalmıştır bir dere yatağında, kurtarılınca bunun sorumlusunu da o açıklayacaktır. En doğru bilgiyi almak için biraz daha sabredelim.

  • mesa
    Posted 09/09/2009 at 12:07

    23 olmuş ölü sayısı. Cezza haklı, bunun bir sorumlusu yok tabii ki, neyin oldu ki?

  • Post Author
    dea
    Posted 09/09/2009 at 12:09

    Emin değilim ancak Kadir Topbaş milli maç için Bosna’daymış. Öyle bir söylenti var. İnşallah doğru değildir, zira eğer doğruysa birileri yine körü körüne savunmaya geçmek durumunda kalacaklar, üzülürüm onlar için.

  • Canarino
    Posted 09/09/2009 at 12:11

    Belediye Başkanı “İstanbulluların tedbirsizliği” falan mı demiş?

  • Barad-dur
    Posted 09/09/2009 at 12:24

    “bu tablo istanbullunun tedbirsizliğinin sonucudur” demiş NTV’ye….

    Buna mı küfür ediyim?

    http://www.sabah.com.tr/Gundem/2009/09/09/ikitellide_yagma

    Buna mı ediyim?

    Yoksa Türkiye’nin en büyük bankalarından birinin Genel Müdür Yardımcısının çalışanlarına (hatunun bulunduğu yerde), 100 yüzyılın en büyük yağış felaketinin yaşandığı bi günde “fazla bişey yokmuş ya, çalışabiliriz” demesine mi üzüliyim…

    Lan amın oğlu tırlar sürükleniyo,insanlar ölüyo,yağmalar yapılıyo…Ulaşamıyorum hatuna, ulaşabilsem o hayatını siktiğimin herifini ver telefona dicem…

  • CeZZa
    Posted 09/09/2009 at 12:59

    topbaş istanbuldaydı bugün. Altyapı eksikliğinin felakete hazırlıksız yakalanılmasının birçok kişinin sorumluluğu olduğu gerçek. Merak ettiğim kime sallamak istiyorsunuz Bi isim verin yani. Güne felaketle uyanıp ölenlerin üzerinden siyaset yapın. hadi durmayın.

    bu yerleşim düzenini sağlayan dere yataklarının dibine ikamet oluşturan izin veren bugünün önceki dönemin ve daha önceki dönemlerin büyükşehir ve ilçe belediye yönetiminin hükümetlerin, oraya yerleşen halkın, bu felaketi tam olarak yakalayamayan meteorolojinin herkesin hatası var. Gerekirse cuma günü tatil ilan edilsin. Özellikle okulların açık olmayışının felaketin büyümemesinde etkisi büyük.

    olaya direk birini asıcaz ama bekleyelim mantığıyla yaklaşmak yakışıksız

  • Post Author
    dea
    Posted 09/09/2009 at 13:17

    Cezza, şu bakış ve savunma açısını anlamakta güçlük çekiyorum.

    “Geçmiş dönemlerde yapılan hatalar…”

    Madem varolan aksaklıkları değiştirmeyecek, kapatalım biz belediyeyi. Ne işe yarıyorlar? O aksaklıkları yapanlar cezasnı çekmiş ki, şu anda koltukta oturmuyorlar. Ee oturanlar birşey yapsın o halde?

    Derdim siyaset yapmak filan değil, yapmak istesem alasını yaparım. Derdim şuanda yaşıyor olmamızın tamamen tesadüf olması. Bu sabah sele kapılan servis aracından cesetler çıktı. Ben her gün o yolu kullanıyorum servis aracıyla. Bilmem gerginliğimin sebebi hakkında fikir verir mi sana…

  • dellez
    Posted 09/09/2009 at 13:55

    Gecmis donem derken? Kac sene oldu bu adamlar Istanbul Buyuksehir Belediye baskanligi koltugunu ele gecireli? Dorduncu donem mi, besinci donem mi bu?
    Kac donem gecmise gitmek lazim Cezza? CHPli bir IBB baskanina denk gelene kadar mi?

  • Post Author
    dea
    Posted 09/09/2009 at 13:56

    Belediye Başkanı “İstanbulluların tedbirsizliği” falan mı demiş?

    Öyle demiş abi, haklı da, bunun adı 29 Mart tedbirsizliğidir.

  • jero
    Posted 09/09/2009 at 14:16

    Su düştüğü yeri yakarken, silah yağmalayanlar var bu ülkede… Yuh be kardeşim!

  • dellez
    Posted 09/09/2009 at 14:17

    Topbaş, tedbirsizlik lafını, daha sonra insanoğlunun doğal afetlere karşı teknolojik tedbirsizliği olarak değiştirdi…

  • jero
    Posted 09/09/2009 at 14:23

    Bas geri…

  • rain96
    Posted 09/09/2009 at 14:34

    teknolojik tedbirsizlik yuzunden bu felaketin boyutu bu seviyelerdeymis. ama bu seviyelerdeki felaketten teknolojik çıkarımlar sağlayan bir halkımız var.
    tefeci evkurun mallarını yağmalamışlar. suda yuzen plazma ve lcd leri götürmüşler. faizin agababası, alışverişin tefeci krallığı evkuru sel götürdü, seldeki teknolojiyi insan suretine bürünmüş o.ç. ları götürdü. dogal eftlerde ve savas anında yagmacılığın cezasını hatırlayan var mı? İDAM… apo bu ulkenin önünü actı, idam gitti yagma geldi… bu da selin tekno açılımı.

  • psyche
    Posted 09/09/2009 at 15:09

    belediye başkanımız ne derse eledir..
    hepimiz şişme botlarımızı evlerimizde hazır bulundursaydık,
    bu sel bir rafting havasında geçebilirdi..
    tedbiri elden bırakmamak lazım..

  • Post Author
    dea
    Posted 09/09/2009 at 15:40

    İBB Antarktika’ya buzların erimesini önlemek amacıyla tesis yapacakmış. İhaleye Topbaş’ın dayığlu girmiş, inşaat alanında uzmanmış.

  • jero
    Posted 09/09/2009 at 16:06

    şişme bot kesmez bi şnorkel efenime söleyim can simidi olur.. İBB tüm yol altyapılarını, kanalizasyonlarını vs baya tedbirli şekilde halletmişken istanbulluya da sel çantası hazır etmek düşerdi.

  • alfredo
    Posted 09/09/2009 at 16:33

    Günümüzde olan bir felaket bundan önceki yönetimlerin suçu nasıl oluyor ben anlamıyorum? Bu hangi bilinçle söyleniyor nasıl bir savunma duygusudur merak ediyorum. Kralcı tayfasınada ayrı bir sempatim var buda dipnot olsun.

  • CeZZa
    Posted 09/09/2009 at 16:43

    alfredo neyin suçu olmasını bekliyorsun? Silivrideki felaketin suçu birkaç ay önce başa geçen Chpli belediyenin mi? Bu mu bilinçli olma durumu?

  • Post Author
    dea
    Posted 09/09/2009 at 16:49

    Ya Cezza, 25 yıldır ben mi yönetiyorum bu şehri? CHP mi, MHP mi yönetiyor, Mickey Mouse mu var belediyenin başında?

    Sanki Topbaş yönetimi birkaç ay önce başa geçti de Silivri ile kıyaslıyoruz. Geçmiş dönemlerin suçu diyorsun da, 26 sene önceki CHP midir suçlu?

  • CeZZa
    Posted 09/09/2009 at 17:05

    yönetim 25 yıldır falan başta değil ayrıca şehrin tamamının altyapısının sonucu bunlar. 10 yıllık sürede tabiki bu çalışmalara yoğunlaşıp büyük bir kısmı değiştirilmeliydi. Yıllarca alibeyköy deresinin taşması ve çevresindeki konutların sular içinde kalmasını izledik. oraya müdahale ediyorsun ama Aşırı yağış sonunda sahil kısmı etkileniyor bu sefer. Daha İyi bir planlama şart. Sadece alt yapı değil bina durumları da çok kötü. İleride deprem sonrası bu konuşmaları yapmak istemyiorum. Bir müsibetten sonra aklımızın başımıza geliyor olması işin acı veren kısmı.

    Günümüzdeki felaketten geçmişteki yönetimi nasıl sorumlu tutarsınız fikrine olan tepkimdir yazımın ana düşüncesi. Yazan arkadaş bir daha düşünürse daha iyi anlayacaktır durumu

  • lazQli
    Posted 09/09/2009 at 17:18

    Bizim köye çaylık vardı. Bir kısmı çok uzaktı eve. Ben satalım satalım dedim. İbne sülale karşı çıktı. Bir gece sel aldı götürdü satalım dediğim çaylığı. Sülale kafayı yedi. Beni suçlayanlar oldu. Ne alaka bu konuyla? Kel alaka olabilir olmayabilir. Bizimkiler Bahçeşehirde oturuyor. Topbaş açıklama yapıyor “Bahçeşehir sırtlarında bir göl oluşmuş yeni gördük. Önündeki set kaçak inşaatlardan çıkan toprak. her an yıkılabilir. Bahçeşehir sular altında kalır”.. Be topum başım 3.köprü yerini tayin dışında ilk kez helikoptere binip mi gördün İstanbul’u tepeden??? Bu Top ların Mehmeti ve Kadiri sevemiyorum bir türlü. Bir top un uz u diğeri top un başı. Batsın bu dünya, batsın bu şehir. Adama dokunmayın (Adam= Heybeliadam) gerisi beni bağlamaz.

  • Aga
    Posted 09/09/2009 at 19:13

    İnsanoğlunun geçmişten bugüne kadar doğayı çevreyi hoyratça kullanmanın faturası. Amerika’daki sel baskınları, Uzakdoğu’daki sel baskınları, Avrupa’daki sel baskınları, bu dünyanın her tarafını yokluyor.

    Nasil lan, tamam Amerika’da ve Avrupa’da da sel oluyor da, benim son hatirladigim selde 1 hafta bas bas bagirdilar siddetli yagis geliyor, sel olacak, onlem alin diye, sivil savunma ekipleri ve il halki 1 hafta boyunca barikatlar kurdu, yine sel oldu ama olen, yaralanan olmadi. Kadir Topbas sen saka misin? Zaten seni yagmur yagdi, sel oldu diye suclayan yok ki. O soyledigin yerlerde de sel oluyor ama 1 hafta once soyluyorlar, onlemini aliyorlar, oyle oluyor. Bense sabah uyanip haber izlerken bir bakiyorum Turkiye’yi “one minute sayin perez” olayindan beri ilk kez birinci haber olarak goruyorum, o da sel yuzunden 23 insan oldugu icin. Kendini Katrina’nin yakip yikmasini umursamayan Bush’la bir tutuyorsan bastan soyle bilelim sayin baskan. Allah Istanbul’un basina Katrina vermesin, oyle bir sey olsa nufusun yarisi gidecek demek ki.

  • Absinthe
    Posted 09/09/2009 at 19:40

    İnsanlıktan hakikaten nasibimizi alamamışız ya. Sırıta sırıta, cok zekice bir iş yapıyormuş gibi, sele kapılan malları bir güzel yürütürken kameralara ”çeyizimi düzüyorum” diyor embesilin teki. Senin, çeyizinin, bu görüntülerden sonra seni isteyecek adamın…… Baska biri diyor, ”ihtiyaçtan”. Napsaymış suya mı gitseymiş, akıllım benim. Tiksiniyorum, tek kelimeyle tiksiniyorum.

  • Aga
    Posted 09/09/2009 at 20:15

    Nasil bir ilahi ironiyse dun geceden beri cilgin bir yagmur yagiyor burada, sabah daha da siddetlenmisti. 365 gunun en az 200’unde yagmur yagan bir sehirden bahsediyorum. Daha da kotusu iklim daha serin oldugu icin ve cevrede cok fazla dag oldugu icin kisin cok kolay kar birikiyor daglarda ve yazin basinda hep birlikte eriyorlar, Istanbul’da boyle bir sorun da yok.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Lower_Mainland#Flooding

    Sel riski cok fazla, 2007’de de alarm verilmis fakat buyuk bir sel gelmemis. 1948’den beri buyuk bir sel felaketi sehri vurmamis. Son paragraf da bizim asil ilgilendigimiz kismidir

    “The provincial government maintains an Integrated Flood Hazard Management program and an extensive flood protection infrastructure in the Lower Mainland. The infrastructure consists of dikes, pump stations, floodboxes, riprap and relief wells”

    Istanbul Buyuksehir Belediyesi onlarca insanin canini alan sele karsi nasil bir onlem alindigini aciklasin. Alinmadiysa neden potansiyel sel tehdidi yok sayilmis, bu sel buyuk bir surpriz miymis o aciklansin (olamaz cunku ben lisedeyken yani 10 sene once Alibeykoy’de buyuk bir sel oldugunu dun gibi hatirliyorum). Daha 10 sene once yasanan buyuk felekatten sonra ayni partinin ayni belediyesi neler yapmis onu aciklasin. Istanbul’un 100 yillik altyapi sorunu diye bir bahane var; bakiyorum, buyuk zarar goren semtlerden birisi Ikitelli, bu Ikitelli 30 sene once bile yerlesim yeri degildi, oradaki yollarin, binalarin cogu son 20 senede yapilma, Ikitelli’deki altyapi sorunu hangi partinin baskaninin sorunu oluyor bu durumda? Savunacaksaniz bari kafanizi hafif one egerek savunun su rezaletin sorumlularini.

  • sechoe
    Posted 09/09/2009 at 21:38

    Daha 10-15 gün kadar önce arnavutluktan istanbula bizi getiren güzel abilerin tırlarını gördüm haberlerde, yan yatmış yüzüyorlardı garajın içinde. 8 tır şoförü hayatını kaybetmiş orda.
    diğer herşey çok pahalı ve zorken hayat çok ucuz ve pisipisine kaybediliyor bu ülkede. sorunlarım-sorumluların neresinden tutsan elinde kalıyor bu yüzden söz söyleyesim bile gelmiyor.
    ama benim bir özeleştirim olcak kimse darılmasın üstüne alınmasın; çok kolay unutuyoruz. bunu da unutcaz 1-2 haftaya, muhtemelen bi dahaki sel felakatine kadar da rafa kaldırcaz. aynı depremi yaptığımız gibi ve yine ateş düştüğü yeri yakacak.
    ve ben artık bu yaşımda çok sıkıldım güzel ülkemde insanlığın bu kadar geride olmasından, sene 2009 yer istanbul manzaralarından.
    allah rahmet eylesin, geride kalanlara da zor ama allah sabır versin; tek suçları hayata istanbuldan tutunmak olan sevdiklerini kaybetmelerini sindirebilmeleri için.

  • beercholic
    Posted 10/09/2009 at 01:15

    @absinthe; kesinlikle katılıyorum. bir de gülerek yağmalıyorlar, biri suçu istanbullu’ya atıyor, biri gülerek yağmalama yapıyor o selin ortasında, onlara bir kaç kilometre uzakta hiç bir şeyden habersiz yaşayanlarda var, vardır yani mutlaka.. canını sevdiğimin istanbul’u…

  • Aga
    Posted 10/09/2009 at 04:02

    Bir de biliyorum tosun “soyleyene degil soyletene bak diyecek” ama fasulyeden geleneksel idam geri gelsin tespiti yapma gununu de bu bahane ile kutlamisiz, ne zamandir bekliyordu bir kenarda.

  • Post Author
    dea
    Posted 10/09/2009 at 09:18

    Bunu anlamak istemeyenler olabilir. Bunu farklı değerlendirmek isteyenler olabilir. Laleler, 2 trilyon 120 milyar civarında bir rakam tuttu. Bu, İstanbul için büyük bir rakam değil. Kendi bütçesinin 9’da 1’i kadar diyebiliriz. Doğru bir iş yaptığımızı düşünüyorum

    O Ayamama deresinin ıslahı ne kadar tutardı bir fikri olan var mı?

  • Post Author
    dea
    Posted 10/09/2009 at 10:12

    http://www.sabah.com.tr/multimedya/Gazeteler?g=vakit

    Şerefsizliğin resmi gazetesi: Vakit
    Tüm gazete bayilerinde…

  • Erk
    Posted 10/09/2009 at 11:42

    Sayın Vali Bey:

    “Bu akşam ve yarın Anadolu yakasında şiddetli yağmur etkili olacak. Yeni seller yaşanabilir. Hafta sonu yoğun bir yağış İstanbul’u bekliyor. Allah bizi korusun diyorum.

    Rabbimle direk irtibat halinde olan, en azından öyle olduklarını beyan eden, zat-ı muhterem iktidar ve onun bürokratları, sıkışınca Rabbim bizi korusun diyor.

    Allah onları başımızdan eksik etmesin

  • Erk
    Posted 10/09/2009 at 11:44

    Su Vakfı Başkanı Prof. Dr. Zekai

  • Post Author
    dea
    Posted 10/09/2009 at 12:07

    Valinin “yağma mağma yok, bu tür yorumları yanlış buluyorum” açıklamasını yağma görüntülerinin üzerine bindirip “Yöneticilik nasıl olmalıdır, nasıl olmamalıdır?” konulu bir konferansta yayınlamak lazım.

  • dellez
    Posted 10/09/2009 at 12:10

    Dunku yolculugum biraz uzun surunce, yolda bol bol radyo dinleme sansim oldu. NTV Radyo, canli yayinina surekli telefon aldi halktan. Baglanan herkes derdini anlatiyor falan, radyodaki sunucu Ikitelli Halkali civarindan katilanlara durumlarini soruyor falan…
    Neyse, bi’ dayi baglandi, adam sunu diyor: “Ben Adanali bir tir soforuyum, su anda Gebze’deyim. Istanbul’a yaklasiyorum.” Buraya kadar normal, tir soforu bir amca, hani olaylara bizden daha cok vakiftir, bakalim ne diyecek diye dinliyorum. Dayi devam ediyor, “Felaket cok kotu bir sey. Neden boyle oldu? Bakin, Ramazan ayindayiz, oruc ayi bu ay. Ama etrafina bakiyorsun, kac kisi oruc tutuyor? Sonra sel geldi, felaket oldu. Olur tabii.”
    Adam daha da devam edecekti de, sunucu tesekkur edip kapatti. Bense metrobusun camlarini inceliyordum, kafa atsam kirabilir miyim diye. Bir yerlere kafa atmam lazimdi o an…

  • Barad-dur
    Posted 10/09/2009 at 12:15

    Seni oraya Vali diye koyanın da senin de… Müftü sanki pezo…

  • Post Author
    dea
    Posted 10/09/2009 at 12:18

    Bu arada yağmalamak orucu bozar mı? Diyanet’e sorayım ben bunu.

  • Canarino
    Posted 10/09/2009 at 12:40

    “Allah her şehri benim gibi validen korusun” demek istemiş olamaz mı?

    Öyleyse doğru demiş adam.

  • Ortega
    Posted 10/09/2009 at 14:17

    Oha..Vakit’e bak hele!
    Dalan zamanında açılmış ha. Haberciliğe, bakış açısına gel anasını satayım.

  • alfredo
    Posted 10/09/2009 at 15:04

    Bir allahın kulu çıkıp bu felakette benimde suçum var dese alnından öpücem. Ne kadar kaypak insanlar var bu ülkede arkadaş. Herkes biryerleri suçlayıp duruyor.Yöneticisi böyle olan ülkenin halkıda talanda eder linçde ne olacak helal olsun.

  • Ardiles
    Posted 10/09/2009 at 18:07

    Vakit harika bir gazete. Çok eğlenceli. Öbür tarafa gidince yanımda bir nüsaha götüreceğim. Sorguda “neden hiç bir ibadetini tam yapmadın?” derlerse önlerine koyacam vakit i “bunlar yapıyordu bana gerek yoktu” diyecegim. Mümkünse aramızda sel sularının bile aşamayacağı bir mesafe koyun. Sıcaklık önemli değil şeklinde son arzumu belirtip bitireceğim olayı.

    Dalan açmış o havzayı imara. A.q. çocukları siz sınırı bile satmaya kalktınız, sanki Dalan açmasa 1995 de iş başına geldiğinizin sabahı siz açmayacaktınız.

    Bakın cuma cumartesi felaketi yaşanmadan Cem Garipoğlu bulunur. Yedekte tutuyorlardır onu. Halkımız da “aferin akepe ye nasıl yakaladı” der geçer. Bu seli unutmamız 1 hafta sürer. Ziyanıda yeni ç.ıkacak vergilerle biz öderiz.

  • mcD
    Posted 10/09/2009 at 18:16

    “derenin intikamı acı olur.

    starda gösterilecek olan “katil dereler” adlı filmin bir repliği değil bu kafası güzel bir adamın, lukunku dudaklarından dökülen kelimeler…

  • Canarino
    Posted 10/09/2009 at 18:52

    “Dere’nin intikamı” nedir arkadaş?
    Nedir yani, “Dere adamın a.ına kor” mudur, tespit.
    Vallahi oynatmaya az kaldı, Cimbomum nerde?

  • Post Author
    dea
    Posted 11/09/2009 at 08:09

    topbaş istanbuldaydı bugün.

    Valla ben pek inanmıyorum, sana da her söylenilene inanmamanı öneririm. Şimdi, ne dedi Topbaş? “Ankara’daydım, Başbakanla görüştüm, gece 3:30’da THY’nin tarifeli uçağıyla İstanbul’a geldim.”

    Birincisi, şehrinin batı komşusunu sel vurmuşken, Meteoroloji İstanbul tehditinden bahsetmişken ve hatta Silivri, Selimpaşa’da felaket yaşanmışken, Başbakanla görüşmek için kenti terkeden adam Bosna’ya da gider, Las Vegas’a da…

    Ne konuştun arkadaşım Başbakan’la? ne kadar önemliydi mevzu? Kentini sel vurmuş Başbakanla telefonla görüşülmüyor mu da, kalkıp ankara’ya gidiyorsun diye sormazlar mı adama?

    İkincisi, sakın olaki, herhangi bir iş için Ankara’ya giderseniz, İstanbul’a dönmek için “Amaann canım THY’nin tarifeli uöağı var ya 03:30’da… Ona biner dönerim” demeyin. Havalanında uyumak zorunda kalırsınız. Çünkü THY’nin o saatte uçağı filan yok. Resmen yalan söylüyor herif.

  • werdure
    Posted 11/09/2009 at 10:26

    Şaşırtan Afet Açıklamaları

    1

    Başbakan Recep Tayyip Erdoğan: Derenin intikamı ağır olur. Şu anda olan da budur.

    2

    Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım: Kendi elimizle Allah’ın yarattığı doğayı katlediyoruz. Kamu idaresinin ihmali olduğu kadar vatandaşın da var.

    3

    Çevre Bakanı Veysel Eroğlu: Bu hakikaten bir tufan belirtisi. Buna ne Amerika’da ne Türkiye’de alınacak önlem yoktur.

    4

    İstanbul Valisi Muammer Güler: Altyapıda bazı sorunlarımız yok değil, ama bu yağış çok güçlü altyapıların bile dayanamayacağı nitelikte.

    5

    İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş: İnsanoğlunun doğayı hoyratça kullanmasının faturası. Buzullar erimeye başladı, ekolojik kıyametten bahsediliyor.

    6

    Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay: ‘Silivri’den neredeyse Gebze’ye kadar bütün bu alanı İstanbul saymak da ne kadar tarihen doğru, ne kadar şehirci açısından doğru?’ Bu sorgulanmalı.

    6 numaralı açıklama zaman olarak yanlış olsa da Ertuğrul Günay doğru söylemiş aslında.

  • alfredo
    Posted 11/09/2009 at 10:31

    Bugün bir haberde de ( vakit gazetesi değil) 1996 yılında sel olan bölgenin imarınının Tayyip döneminde açıldığı yazıyor.

  • Post Author
    dea
    Posted 11/09/2009 at 10:41

    Tayyip Erdoğan, imar konusunda yasal yolları izlemeliyiz, gecekondu yapmamalıyız falan filan dedi geçenlerde.

    95 seçimlerinde Tayyip Erdoğan’a sorarlar, “Belediye Başkanı seçilirseniz, gecekonduları yıkacak mısınız?” O da kendisine seçimi kazandıran demecini verir. “Hayır. Ben de gecekondulardan geliyorum”

    Aha zihniyet budur!

    Dün de Ayamama Deresi’nin ıslah edileceğini söyledi, 1995’ten beri ıslah ediliyor zaten a.k. deresi. Sürekli haber okuyoruz, ihale yapılacak, 300 milyon dolara malolacak, %95 bitti. Ahanda 550 deveser filan… Hiçbir şey olduğu yok…

  • Canarino
    Posted 11/09/2009 at 11:13

    İnadın lüzumu yok.
    Dere adamın a.ına kor.
    “Arkanda bağıran bunca kardeşin, aşık sana dere reis” diyip geçmek lazım. Devlet büyüklerimizden daha iyi bilemeyiz.

  • Aga
    Posted 11/09/2009 at 20:10

    Selcuk dereli
    senin anan nereli?

  • CeZZa
    Posted 12/09/2009 at 01:38

    Dere gelecek hepimizi s.kecek

  • Aga
    Posted 12/09/2009 at 10:18

    Oy dere kizildere, boyle akisin nere?

  • Ortega
    Posted 12/09/2009 at 16:50

    İşte o dere (Vakit gibi başlık atarak gel)
    http://www.haber1.com/photos/090920091035531126217_2.jpg

  • rain96
    Posted 13/09/2009 at 17:56

    Değirmendere deresinin hat yatağını işgal eden bir çiftlik varmış. Kaçak yapıymış. Saray muhallebicisininmiş miş.. Topbaş bey ne der bu duruma? Dalan mı verdi kaçak inşaat izninizi dere yatağına???

  • Post Author
    dea
    Posted 14/09/2009 at 17:06

    @rain: Bu meşhur tır garajı da Tayyip abimizin eski, Aziz babamızın yeni kankası Cihan Kamer’in çıktı. Tayyip Bey İBB başkanı seçildikten birkaç ay sonra alınmış ruhsatı. Az biraz araştırınca her şey birilerinin çıkar bu ülkede… Giren ise halka girer, o zor çıkar.

  • sechoe
    Posted 24/09/2009 at 02:50

    abiler, ablalar, kardeşler;

    selde evsiz kalan insanlara ulaştırmak üzere kışın sıcak tutacak birşeyler toplayalım diyorum. kışlık hehangi birşey, ayakkabıdan hırkaya hatta varsa battaniye bile olabilir. acıma duygusuylan değil de sevgiyle, kardeşlikle, vermenin güzelliğiyle, umut yükleyerek..

    sadece güzel duygularla vermenin tadını bilebilecek insanlardan toplayalım. sen ben bi parça birşey de olsa versek kafi.
    cs istanbul grubunda gönüllü birileri var bunları ihtiyaç sahiplerine ulaştıracak, ya onlara veririz yada gönlümüzden gelirse biz gider veririz.

    ben eski ama iyi durumda olan montumsu ve kapşonlumsu şeyleri kesitrdim gözüme, ünifeb polarım için de bundan daha hayırlı bi kullanım göremiyorum. hatta bide fermuarı bozuk ama uyku tulumunu vereyim diyorum, olur ya sıcak tutar birini. kullanmadığım sağlam bi botum vardı ama bulamadım. işte öyle böyle az bi bakındım bunlar çıktı.

    ne dersiniz?

  • Post Author
    dea
    Posted 24/09/2009 at 08:18

    3 sene önce 80, 5 sene önce 70, 10 sene önce 60 kilo olmamdan dolayı bir ton giyemediğim eşyalarım oluyor. Genelde Antalya’da annem dağıtır ihtiyaç sahiplerine, ancak 3-5 parça var bende, evde. Nasıl napalım sechoe? Sana mı iletelim?

  • canoglan
    Posted 24/09/2009 at 08:24

    ulan reşo tembelsin yine tembelsin. hemen gelip alıyorum desene, neyse odak noktasından şaşmayalım. güzel fikir, hadi hayata geçirelim.

Leave a Comment