Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Takım tutar gibi müzik dinlemek

Baştan söyleyelim, bu yazı kesinlikle tvlerin ya da radyoların verdikleriyle yetinenler için değil. Bütün müzik zevkini medyanın belirlediği insanlar için değil. Bu arkadaşlar, aynı anda lütfen hem ALT tuşuna hem de F4 tuşuna bassınlar.

Basmayanlar da buradan devam etsinler. Şu andan itibaren seslendiğim kesimin beni anlayacak kesim olduğundan eminim.

Bir başkadır bazıları için müzik. Yani hayatlarına “soundtrack” yapar gibi müzik dinlerler. Dinledikleri onlar için çok önemlidir. Müziği yaptıkları bir işin yanında, ya da sadece fonda çalsın diye değil, müzik dinlemek için dinlerler. Bu tip insanlara saygı duymak lazım.

Ama müziğe bu kadar değer veren insanların içinden bile bazıları bana öyle sözler söylüyorlar ki, şaşırmamak elde değil. İnsanlar bana açık açık birden fazla müzik türü dinleyemediklerinden bahsediyorlar.

Kimisi var, metal dinlediği için, rap/hiphop ya da türevlerine uzak durmak zorunda kalmış. Ya da bir başkası, jazz dinlediği için metal dinleyemediğinden dert yanıyor… Takım tutar gibi müzik dinlemekten bahsediyorum.

Bu önyargı sadece ülkemizde var diye tahmin ediyorum. Yani bir insan müziğin bir koluna kendisini verdiyse, diğerlerini mutlaka inkar etmek zorunda. Önyargılarından gelen fikirleri var, mesela metal’in en sert türevlerine yelken açmış bir genç, nasıl başka bir şey dinleyebilir ki? Sonuçta, onun asi karakterini başka nasıl bir müzik türü temsil edebilir ki? Ya da klasik müzik dinleyen birisinin arkadaşları onun aynı zamanda rap gibi alt tabakanın müziğini dinlediğini duyarsa, arkadaşları içinde karizması ne hale gelir?

Kurtulun bu önyargılardan, müzik eğer kaliteliyse güzeldir, dinlenesidir. Jazz, sadece enteller için değildir, klasik yaşlılar için değildir, rock kafa sallama müziği değildir, metal böğürtü değildir, rap şu aralar mtvyü kapladı diye kötü olamaz, hatta size kötü bir haberim var, yer yer pop bile güzeldir.

Kaliteli bir melodi duyarsanız, peşinden gidin, etiketinde hangi tür olduğuna bakmadan…

19 Comments

  • goner
    Posted 26/04/2008 at 19:24

    şimdi şöyle bir durum var. “akıllı adam salt pop dinlemez” der nejat yavaşoğulları. doğrudur akıllı adam rock dinler:P

    şaka bi yana her telden müzik dinleyebilmeli insan. moduna göre değişir.yeri gelir rep dinler , yeri gelir rock ama jazz dinlemesin mümkünse…bu her türden müzik dinleyebilenler için bi tabir bulmak gerek.türkçe olsun mümkünse..bi ara komplike müzik dinleyicisi dediler.komik geldi bana…

  • guest
    Posted 26/04/2008 at 19:25

    Türkiye’de olan başka bir konu ise , amiyane tabirle “karı kız için müzik ” dinlemektir. Sadece müziklede değil , o müzikle beraber saç stiliniz , kıyafetiniz , konuşmanız , davranışlarınız , hayat görüşünüz değişir. Tabi o dönem kızlar hangi müziğe veriyorlarsa . Rock’n coke a sırf bu yüzden akan ama winamplarında bambaşka şeyler insanlar yok mu? Yada gizli gizli bazı müzikleri dinleyenler?

  • dante
    Posted 26/04/2008 at 19:25

    evet yaw haklisin guest..bi ara ne goturuyoduk rocker kizlari ama?simdi pek o kadar yok be abijim..bi bes senedir kiragi vurdu rakir kizlara yaw..araki bulasin..ha bide goner nie jazz dinlemesin abicim?daha yeni internetten 8 li jazz cdsi aldim..simdi hic ayiklayamiycakmiyiz jazzer kizlari(jazzer…o ne yaa???hehehehe.lam saka maka yeni bir kelime buldum..bak baska anlamida olur bunu jazir juzur..offf…)ya bidakka ben hic jazzer grmedim ya siz?sen hic jazzer gordunmu?hehehhehe

  • goner
    Posted 26/04/2008 at 19:27

    ya dante şimdi özünde jazz müziğe karşı bir duruşum yok ama sevmiyorum yani.ne yalan söylim…sevdiğim tek jazz ..utah jazz dır benim..kendimden bi şeyler bulamıyorum bu müzikte.beyaz bir adamın yapacağı müzik değil sanki.yanlış anlaşılmasın sözlerim.ırkçılık değil bu..nasıl anlatsam hollywood filmlerinde en sıkıcı sahneler bir jazz dinletisidir benim için…bu yüzden tom hanks’e rağmen sevmemişimidr terminali.hatta abartayım ben olsam jamie fox’a oscar vermezdim yani.filmi de sevemedim.anti-jazz bir bünyeye sahibim.toplum kabul etsin beni.gerçi jaz müzik toplumun pek skinde olan bir hadise değil be abi..türklerden ne balet çıkar ne de jazzer (sağlam eleman anlamında)

    bu arada “karı kız için müzik ” süper tespit..belirtmeden geçmiyeyim bu satırlardan..

  • dante
    Posted 26/04/2008 at 19:27

    sevgili goner..jazz yapma..heheheheh..yaw arkadasim ama mesela hicmi nat king cole dinlemedin?tamam sen jazzin biraz agir olan versiyonlariyla tanismis olabilirsin ama jazz gercekten insani rahatlatir.prozak mi jazzmi deseler jazz der sonrada pisman olurum..:)ayrica cok iyi beyaz jazzer lar var yane..tamam ornek istersin veremeyiz belki ama var iste..ya bide degilmiki guzel muziktir aslolan??ya tini hosuna gidiyosa ki benim gidiyo koy dotune..bide utah jazz da memete daha cok firsat verilmeli..yoksa bidaha jazz dinlemem olan onlara olur..hehehehhehe

  • guest
    Posted 26/04/2008 at 19:28

    jazz müzik türk kültürüne en uzak müziklerin başında gelir. gerek yok dinlememize 🙂

  • öz guest
    Posted 26/04/2008 at 19:28

    Bide yeni bir moda başladı..Melodiler aynı..Çalınan enstrüman aynı..Biri tükaka ediliyor , avam müziği deniyor , concon kızlar “kıro” müziği diyor..Biraz upçış ekliyorlar , dj bilmemne katkı yapıyor , 40 yıllık çiftelelli Babylon’da entellektüel sound olarak lanse ediliyor..

    Bir kaç yıl önce “ALLAH’IN darbukacısı , gırnatacısı” denen insanlar bugün entel ellerde kral..

    Müslüm Baba’yı hiç söylemiyorum zaten..

    Bu ikiyüzlülüğe isyanım..İnsanlar sevdiği , kulağına hoş geldiğini şeyi “süsleyerek” dinleyebiliyor ancak. Bazılarına rezil olmayayım diye..

    Bi kaç sene önce “ney” deseydiniz ” kafayı yemiş bu ,kendini dine vermiş ” diye aşşalardı bu topluluk sizi , şimdi “ney ” akış için araç oldu..

    ÇOk şey var aslında söylenecek..Böyle minik yorum kutucuklarında olmuyor. Bi şekilde rahatlıyor insan yazınca..Kaç kişi okuyodur , kaç kişi bakıyodur kimbilir.. Ne bileyim..

    Hababam Sınıfı’mızı mafettiler ,Şener Şen’in ziya repliklerini cep telefonlarında maymun ettiler , nerdesin be Yaşar Ustam ya

    Şu plaza ablacıklarına , üniversiteli “nil” gençliğine , ikiyüzlü “intik ” lere bi nasihat çeksen…Sadri Baba’da olur..

    Dokunmayın artık….

  • dea
    Posted 26/04/2008 at 19:29

    Refet Bele, sen yaz yeter ki, yorum kutucukları değil, site köpeğin olsun. Bak iyi de para kaldırdık siteden, bi pay da sana çıkarız 🙂

  • goner
    Posted 26/04/2008 at 19:29

    ulan “ney” bile akış aracı olduysa ben böyle müziğin içine tüküreyim…benzeri için bkz. “ben böyle sanatın içine tüküreyim”

  • werdure
    Posted 26/04/2008 at 19:29

    Bir de kavır (!) furyası başladı ki sorma 🙂 eskileri ısıtıp ısıtıp önmüze koyuyorlar. Ne yalan söyleyeyim güzel şeyler çıkıyor ama azıcık üretin be abicim.

  • dante
    Posted 26/04/2008 at 19:30

    ey gidi yurdum insani yaw..ya arkadaslar sizin bu yaptiginiza resmen kiskanclik derler..ya size ne millet akiyosa biyerlere?siz ney dinlemek (unplugged) istiyosaniz koyun cd ye gasparyani a.senol filizi dinleyin..ama milletin ne dinlediginden size ne..ya degilmiki kotu olanlar zamanla elenir silinir gider?simdi sizde bi dusunun bundan 10-15 yil once nedir lan bu rock muzik;sikerim uzun saclarinizi,karimisiniz siz diyen kirolarla ayni edebiyati yapmiyomusunuz?senin dinleyebilecegin senin istedigin gibi muzik yapan bidolu adam var.sen onlari dinle onlari destekle birak o akan piclerde ne dinliyolarsa dinlesinler..kavir furyasi cikmista ney bundan 5 sene once soyleymis boyleymis..acikca soleyin..sizde o zengin picleri gibi ferfari kullanip cluplarda kopsaniz aksaniz sizinde kimin neyi dinledigi veya ney aletinin nasil uflendigi sikinizde olmazdi..ama bizim ferfarimiz yok..benim var ama sizin icin soyluyom..bosverin..millet ne dinliyosa dinlesin..jazz ve rock olmez!!!!!!!!!!!

  • ozguestibirden
    Posted 26/04/2008 at 19:30

    Ya bu bakış açısı o kadar tehlikeli bir noktaki..Buna alışığım aslında , “memleket nasıl kurtulur” muhabbeti açılır ,saatlerce konuşursunuz , osmanlı’dan girilip , bu günlere kadar gelinir , herkes içindekini döker ,ama o ana kadar hiç konuşmamış , genellikle tuzu kuru olan şöyle haykırır ” Ya bırakın allahaşkına , sen olsan orda sende çalarsın” .Bu düşüncenin sonu “yesin ama yapsın” a uzanır . En üstü ise “padişahım çok yaşa” dır.

    Ha dediğin gibi bu kıskançlık olabilir.O zaman pastanın paylaşımına karşı gelmekte kıskançlık ,sigortasız işçi çalıştırana laf etmek sermaye düşmanlığı…

    Bu zihniyet işte ilkokuldan beri bizi bitiren zihniyet olmuştur.

    Ah dante ah , şimdi hayat seni öyle bir noktaya getirirki ,”dante” yi çorap markası sanan bir toplulukla aynı ortamda olmak zorunda kalırsın ,mailine “FW:BUNU 7 KİŞİYE YOLLA” mailleri atan iş arkadaşların olur , sadece “aliye ” yi izlemek için salı günü izin alıp programınızı mahfeden insanlarla aynı ortamı paylaşırsın..O zaman işte bu ikilemde sende kalırsın. “Lan acaba onlar normalde ben mi anormalim” Bende mi sürüye dahil olsam.Hem zenginde değilim , işçiyim ben giymeliyim tulumlarımı deyip egzos laramı boğulursun..

  • dante
    Posted 26/04/2008 at 19:31

    peki ozguestcim..biraz daha acik olmaya calisayim..oldum olasi hamasi ve sosyalist temellere dayanan konusmalari sevmemisimdir cunku sonucu ve dayanagi yoktur.aslinda tabiki vardir ama yasadigimiz cevreye ve hayata uymaz..evet soylediklerinde bir kisim haklisin..ama bir dusunsene..burada asil konusulmasi gerekn insanoglunun birkac yuzbin yildir yenemedigi acgozlu pislik benligi degilmi?simdi sana sen lailaya reinaya gidemiyosun;o kivir kivir hatunlari yiyemiyosun altinda bilmem ne arabasi yok,alisveris olayindan anladigin seyde mahmutpasa veya isrkeci desem kizarsin..veya kizmazsin kizmayan cok kisi var…ma sunu bilki o cesit yasayan insanlarin umrumda degil ney aletine ne oldugu veya muzigin ve daha bircok seyin anlamini yitirmesi icinin bosaltilmasi..onun icin diyorumki seninde sikinde olmasin.dinleyebilecegin sevebilecegin yasayabilecegin alternatif muzik ,hayat hala mevcut..evet soylediklerim savunduklarim gorunuste yanlis gibi gelebilir..bunlar bizim degistiremeyeceklerimiz.ama aliye seyedip geyik yapanla;bunu 7 kisiye gondermessen kukun duser mailleri gonderenlerle isin olmasin,bu senin elinde..bu arada bi mail gondermisler bana 75 kisiye gondermem lazim,yoksa ibne olurmusum..bana mail adreslerinizi verin:)))son olarak muslum babanin cdsini aldim..supersin be abijim..opujeeemmm…

  • goner
    Posted 26/04/2008 at 19:31

    @dante
    rockerlara yapılan muamele ile benim “ney” i akış aracı olarak gören bir kesime yaptığım muamele aynı değil ki? bahsettiğin kırolar “siz bu müziği niye dinliyosunuz bakayım?gavur özentisi mi olacanız yoksa?kafir misiniz olm” şeklinde tepki ve uyarılar almışlarıdır bilinçsiz kesim tarafından ama ben “ney” i sadece ortam olsun diye dinleyen adamın tavrını ve puştluğunu bilinçli biri olarak eleştiriyorum .bilmem aradaki farkı anlatabildim mi? yoksa bane ne yav..ferrasi ile dolaşıp , mala vuranlardan..o zenginin malı için bu züğürt çenemi daha fazla yormaya niyetim yok…

  • dellez
    Posted 26/04/2008 at 19:32

    Gençler kasmayın o kadar. O kadar derinlere inmeye gerek yok. Müziğe kulak verin, hoşunuza gittiyse dinleyin, gerisi mühim değil…

  • özguest
    Posted 26/04/2008 at 19:32

    Doğu perinçek durumuna düşecem az kalsın ya 🙂 Ne konuşsak boş aslında , e o zaman? O zaman şarkı söylemek lazım..

  • dante
    Posted 26/04/2008 at 19:32

    gonerim..canim..biliyom ikisi ayni diil tabeki..ama bir adim sonrasi sence ne olur?ya bence gercekten cok ince bir cizgi bu..gecmek cok kolay..ya birak ney veya kaval neyle cosarsa cossun akarsa aksin..aslina bakarsan onlarin tavri ile bizim bundan 5-10 yil once kirolara gosterdigimiz tavir aslinda ayni..siklememek..ben siklemedim uzun sac biraktim bugun baska bi adam x5 inin yanastiriyo ve senin benim deger verdigimiz muzigin icibosaltilmis seklini dinleyip ortama akiyo..off benimde canim cekti simdi valla..:)ama ozguestin soledigi gibi..ne desek bos aslinda..siklememek lazim..dudunsene oyle bi memlekette yasiyozki kimse kimseyi siklemiyo..hukuk siklenmiyo adalet siklenmiyo..laiklik hic siklenmiyo..turgut ozal senin ben a.q….sictin hayatimizin icine..ya bide bi dipnot..system of a down dinlersiniz mutlaka..bu ibneler ermeniler ve Ataturk hakkinda bi sarki yapmislar..alenen kufur ediyolar Ataturke..sarkinin ismi holy mountain..yarin bahceye gmecem system of a down cdlerimi..winamptanda silecem..
    sittigimin ibine grubu..

  • goner
    Posted 26/04/2008 at 19:33

    o zaman…”tamam tamam sustum” diyorum… 🙂

  • kayser
    Posted 26/04/2008 at 19:33

    orhan baba’nın da dediği üzere “müzik evrenseldir..her türlüsü dinlenir”

Leave a Comment