Dön Bak Ayna’ya…

Ortaokulda mıydım ilk albümlerini çıkarttıklarında, emin değilim. “Gurbette yorgun düştün be ceylan” ile baya baya sükse yaptıklarını hatırlıyorum. Böyle rock gibi, metal gibi, ama bildiğin arabesk bir müzik türüydü Ayna’nın ki… Bugünlerde halet-i ruhiye gereği bünyeyi müziğe verince playlist döndü, dolaştı, “Adı konmuş ayrılığın” üstünde durdu. Lan dedim, Ayna vardı ya, melankoli de zirve yaptığın anların eşsiz dostu. Keltoş Cemil ile meçhul şarkıcı Erhan…

Zaten bu ikisinden gayrısını da bilmezdik. Grubun diğer üyeleri, ne bileyim bascısı, bateristi filan, garip bir eziklik ile hiçbir zaman ön plana çıkmazlardı. Ama her klipte farklıydı bu diğer üyeler, demek ki sık sık değişmişler orda. Grubun ana arterlerin birisi olan Cemil ayrıldı önce, Destan grubuna geçmişti. Ne sesi güzeldi, ne yakışıklıydı, ne de güzel gitar çalardı. Gerçi çalsa da farketmezdim sanırım.

Onun ayrılığından sonra yola devam edemedi grup. Dağıldılar gittiler. Lakin zamanında yaptıkları albümlerle Erol Köse’ye sağlam para kazandırmışlardır sanırım. Bu Erol Köse’nin Cem Uzan’la bir olayı var mıydı? Çünkü Ayna ya da Erol Köse denince aklıma Kral TV ve Kral TV müzik ödülleri geliyor hep. Ayna en iyi grup seçilirdi ve mütemadiyyen Erol Köse’nin sanatçıları ödül alırdı sanki. (Haha, sıkı takipçisiyimdir Kral TV müzik ödüllerinin)

Başka başka… Hah, şey vardı Okan Bayülgen. Zaga günleri miydi, yine emin değilim ama, Cem Yılmaz konuktu bir gece. Kolay unutulacak bir gece değildi zaten. Okan Bayülgen reklamlardan sonra Ayna grubu da aramızda olacak demişti. Reklamlardan sonra bir baktık ki Cem Yılmaz’la, ikisi güneş gözlüğü takmışlar, ellerinde gitar, Ayna’nın bir şarkısına playback yapıyorlar. Okan Bayülgen’in Erhan Güleryüz; Cem Yılmaz’ın da Cemil Özeren benzerliği had safhadaydı. İnanılmaz gülmüştüm. Ayna’nın da gözlüksüz çıkmam abi gibi bir alamet-i farikası vardı tabii. İlla olması lazımmış gibi.

Bu kerameti kendinden menkul arabeskçi rockçı grubumuzun bir diğer özelliği de zaman zaman arak şarkılar yapmalarıydı. Gerçi telif ya da izin muhabbetti de olabilir arada ama, büyük ihtimalle çalıntıydı birkaç şarkısı. Hayranlarını üzüyorlardı bu şarkılarla.

Niye anlatıyorum bunları? Ergenlik çağı, nevrotik anılarım arasında sıkça buluyorum ben bu adamları. Yokoldular gittiler. Geride sahiden güzel birkaç şarkı bıraktılar. Ne bileyim, daha başka olabilirdi sanki, daha az ticari, daha az popüler. Hay gidinin be, Ayna gibi bir grup dağılmış, gitmiş. Biz de yaşlanıyoruz tabi…

dea

2004'ten beri FasulyedenKom sitesinde yazıyor. Bekar. Karşı cinse düşkün. Şişman ve çirkin.

Dön Bak Ayna’ya…” üzerine 16 yorumlar

  1. Yanlış hatırlamıyorsam Cem Yılmaz o programda “retinaları yanmış 2 genç” gibilerinden bir cümle kurmuştu. Bu cümleyi ve çok güldüğümü hatırlıyorum ama o gece miydi emin değilim 🙂

    Ayna gerçekten gençliğimizin bir bölümünde oldukça söz sahibi olmuştu. Kasetlerin olduğu, şarkıların tek tek ve seçilerek değil albümlerin tamamının dinlendiği zamanlarda koyardık kaseti sabahtan akşama çalardı 🙂
    Favorim de “Ölünce Sevemezsem Seni” idi 🙂

    Ayrıca uzun yolculuklarda da arabada iyi giderdi bütün albümleri çünkü şu an damar şarkılarıyla aklımızda kalmış olsalar bile her albümlerinde birçok keyifli, enerjik şarkıları mevcuttu 🙂

    Şaka maka cidden geride bırakmaya başladık vurdumduymaz çocukluk yıllarımızı 🙁

  2. Rock muzik altyapin olmadan rock muzik yapmaya kalkarsan, iste Ayna gibi sarkini bir gruptan, klibini baska bir gruptan araklaya araklaya gecer gider sanat hayatin. Bombok bir gruptu, calarlardi, cirparlardi baska da birsey bilmezlerdi. Emege saygi sifir, araklayip para goturmenin kitabini yazmislardi.
    Feslegen sarkilari guzeldi bir tek. Bir cikis sarkilari, bir de o kalmis aklimda. (Kim bilir Feslegen de kimden, nereden arakti…)

  3. Açmayayım, yorum yapmayayım diyorum, konuyu görmezden geliyorum, dellez kişisi bok varmış gibi hatırlatıyor. Fesleğen derin anlamlar içerir şahsım adına. Eski defterleri açmamak lazım. Başım sağolsun dedim, kapatım konuyu.

  4. Fesleğen ne ya? Fesleğenler kuruduğunda ocaktı, ben baharı bekliyorum dediği şarkı mı? “Anlatmalıymış meğer” onun adı sanki?

  5. http://www.trtube.com/izle.php?v=vthxiiyqfp

    Fesleğen

    Yağmurla Gelen İlkbahar Gibi Gözlerin
    Bıktım Geceden Herzaman Güzeldi Düşlerim
    Niyetim Sensiz Gel
    Fesleğen Kokulu Yarimsin
    Çarem Sensin Gel
    Alnıma Yazılı Tazemsin

    Sevmedim Yalanı Sevemem Ben
    Aldatmam Seni El Gibi
    Anladım Aşkı Gözlerinden
    Oldum Bende Sen Gibi

    Aşkıma Saygı Bekliyorum Senden
    Bir Acı Türkü Dinliyorum Yelden
    Mevsimi Geçtim Geçmiyorum Senden
    Bir Acı Türkü Dinliyorum Yelden

  6. Hangileri olduğunu hatırlamamakla beraber bir şarkılarının girişinin Running Wild’dan,bir kliplerinin In Flames’den arak olduğunu hatırlar gibiyim. Bir de çıkardıkları türküler albümünde “Hoş gelişler ola Mustafa Kemal Paşa” türküsünün nakaratını “Aşk aşk aşk ileri ileri” diye söylüyorlardı. Tiskinmek için bir anda 3 sebep birden buldum sanırım…

  7. tesadüfen uzun bir süre sonra açtığım bu sitede ettiğiniz hakaretleri okuduktan sonra size bir şeyler söylemek istedim. ayna grubu dağılmadı. ayrıca şarkılarının her biri çok güzeldi çok keyifliydi. şarkılarının çalıntı olduğunu kanıtlayabilecek biri varsa lütfen bir örnek versin. insaf diyorum sizlere. herkesin zevk anlayışı kendine göredir. ama bilmediğiniz şeyler olup olmadığını araştırmadan kimse hakkında atıp tutmayın bence. mesela “hoş gelişler ola” dan bir sözü söylemiş bir arkadaş. o söz “aşk aşk aşk ileri” değil, “arş arş arş ileri”. bilmeden kimseyi eleştirmeyin lütfen. tabi bunlar benim fikrim. bana katılmak zorunda değilsiniz. kimseye karşı bir şey yazmak değil amacım. sadece düşüncemi belirtmek istedim.

  8. o dediğiniz kişi kimdir nedir şarkıları nasıldır bilmiyorum. o yüzden bunun hakkında bir şey diyemeyeceğim. hangi şarkı için ne gibi bir benzerlik kurduğunuzu da bilemiyorum. benim kimseye bir şey kanıtlama niyetimde yok zaten. sadece ben neredeyse doğduğumdan beri Erhan Güleryüz dinliyorum,şiirlerini okuyorum. gerçek hayatındaki kişiliğini de az çok biliyorum. burada yazılan gibi biri olmadığından eminim. şarkıları gayet kaliteli. şarkı olsun diye söz yazmıyor. bütün sözleri anlamlı. belkide benim için böyle. bilemiyorum. bence onun şarkı çalmaya ihtiyacı yok. gayet yetenekli. ben böyle düşündüğüm için çalıntı şarkı olduğuna inanmıyorum. siz istediğinizi düşünebilirsiniz bu sadece benim fikrim.

  9. haklısın melodisi gerçekten neredeyse aynı. ama benim için fark etmez. bir şarkısının melodisi yüzünden gözümdeki değerinde bir gram değişme olmaz. ayrıca bir şarkısının melodisi öyle diye çalıntı şarkı yapıyor demekte doğru olmaz. 10 sene evvel yapılmış bir albüm için bugünü karalamayın. sürekli çalıntı yapan bir grup değil haksızlık etmeyin emeğe. en azından yazdığı o güzel sözler için saygıyı hak ettiğini düşünüyorum. sizler sevmeyebilirsiniz ama ben bu grubu gerçekten çok beğeniyorum. onların avukatı değilim sadece kendi düşüncelerimi yazdım. yinede şarkıdaki benzerliği bilmiyordum söylediğin için teşekkür ederim.

  10. “Bir şarkısının melodisi öyle diye çalıntı şarkı yapıyor demek doğru değil” ne demek? Allahım sen bana akıl ihsan eyle. Belli ki yok bende.

  11. emin olun burada yazılanların yanında gayet mantıklı bir cümleydi. yıllar önce yapılmış bir tane şarkısı için “arak şarkı yapıyor” demekten daha mantıklıydı. her neyse benim en başta da dediğim gibi kimseye bir şey kanıtlama amacım yoktu. avukatları değilim. madem yorum yapılıyor ben de düşüncemi yazayım dedim. kimseyle tartışma niyetinde değildim. “Yok oldular gittiler.” ifadesine kesinlikle katılmıyorum. eğer biraz internette gezinirseniz hala ne kadar büyük bir hayran kitlesi olduğunu görebilirsiniz. neyse sizlerle konuşmak canımı sıkıyor sanırım düşüncelerimiz birbirine yaklaşmayacağını düşündüğüm için böyle. daha fazla konuşmayacağım sizlerin görüşlerinize karışmak benim haddim değil sadece yorum yazmak istemiştim yazdım bu benim için yeterli.

  12. Zamaninda Yesim Salkim’in bir sarkisi vardi deli mavi diye, herkes hatirlar. O zaman bu sarkinin Fransizca bir sarkidan arak oldugu ortaya cikmisti, “degmedi degmez gozume baska iki goz” diye bir nakarati vardi komple indirmisler o kismi, notalar bire bir, bir ust oktavdan falan da calmamislar, sarkilari yanyana koyunca tempo falan bile ayni, cok net arak yani. Bu Fransizca sarkinin asil sahibi Turkiye’ye konsere gelmisti, bu calinti mevzusu ana haberlere falan olay olmustu, sarkiyi satin falan da almamislar, calmislar o ortaya cikmisti. Iste bu tartismalarin ortasinda Yesim Salkim’a bu konu hakkinda ne diyorsunuz diye sormuslardi “aa yok oyle bir sey, hem zaten diger sarkiyi dinleyin, bizim nakarat o sarkinin hemen basinda, nakarat kismi degil, nasil calinti olabilir ki?” demisti. Arada hatirlar gulerim, nedense yine hatirladim.

  13. ya uzun zaman geçmiş ama yorum yapmadan geçemem. şimdi bahsettiğiniz şarkının olduğu albümde şarkının sözleri altında müzik: kafkasya halk ezgisi yazıyor. elinizde albüm yok kendi aranızda takılıyorsunuz. çok yakışıyor.
    arak dediğiniz klip ise sanırım flames diye bir grubun klibiyle aynı. ancak ayna grubu yayınlamadı klibi yönetmen dağıtımını yaptı. bunu da nereden bileceksiniz.
    yapılan tek hata ışığa doğru şarkısında müzik kısmına erol köse tarafından kendi isimleri yazılması o kadar.

Yorumlar Kapalıdır.