Derinlemesine ruh analizi

Kabul ediyorum, chuck’un güçlü kalemi beni de bu yazıyı yazmaya tetikledi. Bu edebi oyuna ne deniyordu acaba? Şu sıralar güçlü kalemin cesur klavyeye evrilme zamanıdır bence. Her şey hızlıca ilerlerken, edebiyatın yerinde sayması düşünülemez. Elbette ki geri gidecektir. Kim en son birine bir şeyler karaladı A4 kağıda? Hem A4 nedir beyler, kendimizi kandırmayalım onun adı yıllar yılı papirüs olarak anıldı, şimdi ne bu sembolizm çabası?

Yakında yazma yetisini kaybedecek insanoğlu, amına koyim’in kısaltmaları klavyelerde yerlerini alıcak. Dünyada sadece 3 kişinin konuştuğu bir dile mensup insanlar var, onların okey masasına 4. olmak ister miydiniz? Böyle bir deneyimi parayla yaşayamazsınız.

İnsanın hislerini kategorize etmenin türlü yolları bulunmuş. Kimisi demiş “götü başı fazla oynayan insanların girdisi çıktısı çok olur”, berisi buna cevap olarak “saçlarını boyatan kızı erkek arkadaşı depiklemiştir, ondandır” diye tespitte bulunmuş. Günler birbirini kovalamış, haftalar aylarla kavga etmiş, yıl decade’nin sıfatını sikmiş ve insanlık sonunda o tarçınlı kelimeyle tanışmış: amına koyim.

Hikayeyi biraz başa alıp bir önceki cümleye gelelim. 10 yıllık kesimlere gavurun dediği kelimeye türkçe bir karşılık verecek miyiz millet olarak? Yoksa spoiler kelimesinde olduğu gibi yine gol mü yiyeceğiz? Senelerdir tek şerefli golümüz yoğurt, İngiltere’ye bir gol bile atamadık daha tarihimizde. Baklava bile çoklu kesişim kümesinin en orta yerindeki cücük daire içine sıkışmış durumda, elimizdekileri de kaybediyoruz uyanın.

Bu ümmetçi çağrım muhakkak ki birilerinin kulağına gidicektir. Hah ne yazmaya heveslendik, nerelere girdik. Amına koyim’i insanların kısaltma şekillerine göre sınıflandırabiliyorum, bugün bu meziyetimi keşfettim. Dün akşam biraz içtim üstünüze afiyet ve bereket, yanında da şişman ve olgun kadınların bacaklarında sarılmış küba purosu ikram edildi. Evet, masonik bir sivil yardımlaşma örgütünün boşvermişlik’i boşvermiştik parolalı gizli keyif gecesindeydim. Bingo. O yüzden sabah uykusuz ve biraz da havanın güzel olmasının etkisiyle sebepsiz mutlulukla uyandım ve sabahki yazışmalarımda genelde amk kullandım.

Normalde, zorda kalmadığım sürece, mümkün mertebe ak kullanan ben, bugün ne olmuştu da amk’ye dönüşmüştüm? Kendimi mk’cı liboşlara benzettim bi’ an. Küfürü açık seçik yazmıyor, ibne kısaltmada bile tribüne oynuyor. Para versen amına koyim yaz desen, onu da amnkyim diye yazar.

Böyle üçüncü kişilere, tanımadığın insanlara Word aracılığıyla saldırmanın verdiği hazzı en güzel Wienerwald tavuğu veremez. Bugün öğrendim, Cevahir’e de Portekiz mutfağından Nandos tavukçusu açılmış. Birileri “Türkler martı etine kadar düşmüş insanlardır, komşusunun kümesine gece girer ruhun duymaz” gibi ipe sapa gelmez iddialarla ortalığı karıştırıyor heralde. Pazara böylesine canhıraş, birbirini ezercesine duhul etmenin başka açıklaması olamaz yoksa.

Yazının arasından bazı kelimeleri koyu renkle yazma stiline medyada boku boncuktan pahalı stili dendiğini biliyor muydunuz? Ha bi’ de Mavi Boncuk filmindeki Emel Sayın’ın evlenilecek kadın prototipi olduğunun da altını çizelim, sonra yok derisi büzüşmüş vay efendim memesi sarkmış dediğinizi duyarım, taşşak ortamlarda kalbinizi kırarım.

Derinlemesine ruh analizi” üzerine 8 yorumlar

  1. Emel Sayın aşkım aşkımın ilk saadet yıllarında çok başarılıydı. Ne dersiniz biraderlerim. (BİRADER a.k. “l” ile yazana kafam girsin. Nedir arkadaşım bu inat? Kızma Bilader midir nedir yani?!)

  2. ak, amk, aq ne fark ederki uluslararası birim sistemi mi kullanmak gerek, kısltma işte. anlık, kalıcı olmayan yazışmalarda anlaşılır olması yeterli bence, buradan karakter analizi yapmaya da gerek yok sanki 🙂

  3. bu amk’ın pratikliği yüzünden favori küfrü farklı yerlerden farklı icraatlar içeren insanlar da amk der oldu, lügattaki küfürler kısırlaştı amk.

  4. “amk” yazanları anlamıyorum. Gereksiz. Ben genelde “ak” yazıyorum, bu kez de “Ne iş, Akp’ci misin?” diyorlar. Ne alaka. İlla “aq” yazıp, alfabede olmayan kelimeyi mi kullanak yiğenim.

    O değil de spoiler’ı iyi dedin bak. Millet spoiler vermekten korkar, ben ise kelimeyi yazmaktan… Bulun artık şunun Türkçe’deki tam karşılığını be Allahsızlar! diyorum buradan yetkililer bizi duyuyorsa şayet.

  5. biraderin birader olduğunu biliyorum da bilader ağza daha hoş geliyor ve çevremdeki birçok insan gibi l ile kullanıyorum ben de ve altarın kafasını esnek bir hareketle atlatıyorum 🙂

  6. altar’ın kafası giren adama da allah kolaylık versin bilader…
    o nasıl bir eziyettir, nasıl bir cezadır öyle…

  7. “altar’ın kafası giren adama” o nasıl bir lakırtı Dea Efendi?
    Kesin biraderi yanlış söylemişsindir de cezalandırmak zordunda kalmışımdır seni. Tövbe tövbe…
    (Screen aldım cırmalama sakın!)

Yorumlar Kapalıdır.