Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Google Wave

Madem günü davetiye üzerinden açtık, Google Wave ile devam edelim. Google’un bir süredir internet dünyasının bir numaralı gündemi halini alan yeni servisi Wave için davetiye arayanlar, davetiye dağıtanlar arasında duymamanın imkansız olduğu bir ses var; “Hacı nedir bu wave?”

Wave, Google tarafından “web üzerinden iletişimin ve paylaşımın yeni aracı” olarak tanımlanmıştı. Tabii herkeste büyük bir merak… CNet “They came up with Google Wave, which organizes Internet discussions in the trendy stream of consciousness fashion. It’s a little bit Twitter, a little bit Friendfeed, and a little bit Facebook all in one service, allowing you to send direct messages to online contacts with real-time replies, share photos or documents, and add or delete members of the conversation as needed.” diye tasvir etmiş ecnebice…

Facebook’un pabucunu dama atacak, Twitter yalan olur, Friendfeed de ne ola ki? filan derken herkes yavaş yavaş wave’de yerini alıyor almasına da; sonuç nedir? Bilmiyorum.

Bildiğim tek şey, ben bi’ bok anlamadım hacı bu wave’den… “Anlamaman normal hele bir de ben bakayım” diyen varsa, davetiye isteğini yorum bölümünde belirtsin; yorumda kullandığı mail adresine davetiye göndereyim.

Haydi bakalım…

zVn91

görsel şurdan

22 Comments

  • cumali öndüç
    Posted 30/11/2009 at 17:31

    yine ben 🙂 çok teşekkürler…

  • Post Author
    dea
    Posted 30/11/2009 at 17:47

    Wave davetiyesini de gönderdim.

  • Aga
    Posted 30/11/2009 at 19:28

    Gereksiz bir sey bu. 15 saniye baktim bu karara vardim.

  • ortega
    Posted 30/11/2009 at 19:33

    Bugüne kadar “sana davetiye göndereyim genç” diyen herkesin teklifini kibarca reddettim ama bu yazı beni kıllandırdı. Belki yarın bir gün çok matah bir şey olabilir.

    Elinde hala davetiye varsa, bekliyorum dea 🙂

  • sechoe
    Posted 30/11/2009 at 19:51

    yahu her yeni bişey çıktığında direnirim genelde, sonra popüler olur herkesin diline dolanır, sonra öyle bi hal alır ki sen bilmediğin için uzaylı gibi kalırsın, toplum baskısından eninde sonunda dahil olursun.
    bu sefer farklı olsun bakalım, ben de istiyorum davetiye

  • Post Author
    dea
    Posted 30/11/2009 at 20:40

    Ortega, Sechoe; gönderdim davetiyeyi…

    Ağam; aynı kanaatteyim…

  • nuray
    Posted 30/11/2009 at 22:17

    selam; ben de merak ettim, davetiye rica etsem ;))

  • huseyin
    Posted 30/11/2009 at 22:37

    insanın başına ya meraktan ya da waveden gelir ne gelirse. çok merak ettim. davetiye gönderirseniz sevinirim.

  • Absinthe
    Posted 30/11/2009 at 22:49

    Bu hayırsever dea vatandaşına borçlu çıkmak istemeyenler, google wave’den bizzat davetiye talebinde bulunabilirler. Fakat, biraz sabretmeleri gerekiyor çünkü uzun sürebiliyor davetiyenin ulaşması ama geliyor mu evet. Şahsi fikrim, zaten o süreçte çokta bir şey kaybedilmediği yönünde.

    Kendileri de bakınız ne demişler:
    “We know it will be frustrating to wait for your invitation and we appreciate your patience.”

  • servet
    Posted 30/11/2009 at 23:14

    Bende alabilir miyim bir davetiye…

  • Post Author
    dea
    Posted 30/11/2009 at 23:25

    Gençler davetiyeler bitti bende… Artık, kısmetinizde varsa, benim gönderdiklerimden alabilirsiniz davetiyeleri… Hakkımızda hayırlısı…

  • Aga
    Posted 01/12/2009 at 08:07

    bu google ne cakal sirket cikti arkadas. hicbir numarasi yok aletin, davetiye sistemi sayesinde unlu yaptilar servisi. hayir davetiye olmasa, girip normal uyelikle yapsalar kimse uye olmayacak. bunlar guya davetli sistem yapiyorlar ama yeni gelenlerde bile on tane davetiye var, yani teknik olarak davetli falan degil, herkes kolayca ulasir davete. gmail’i da boyle pazarlamislardi. gmail zamaninda 2 gb alan saglayarak devrim yapmisti en azindan, oyle bir faydasi vardi, bu wave hicbir ise yaramaz.

  • Post Author
    dea
    Posted 01/12/2009 at 10:25

    Ben hakikaten web servislere filan aşina olduğunu düşünen birisiyim. Yani işte ne bileyim, bir milyon yere üye olmuşumdur, hepsini kurcalamış, haa demek bu işe yarıyor, şu sebeple güzel, şu sebeple kötü diyebilmişimdir. Lakin bu kadar anlamsız bir servis daha gördüğümü hatırlamıyorum… Ben mi çözemedim diyorum, biraz daha kurcalayayım diyorum olmuyor… Neden mailleşmiyoruz da, wave’den yazışıyoruz mesela? Bana bunun cevabını versinler hele bir…

  • murat
    Posted 01/12/2009 at 19:35

    dea bir şey sorucam, davetiye nasıl yollanıyor? google bana göndermiş senin gibi girdim baktım pek bir şey anlamadım ama isteyen bir arkadaşıma davetiye göndermek istedim, beceremedim.

  • Post Author
    dea
    Posted 01/12/2009 at 20:38

    @Murat: Inbox kısmında “Invite others to Google Wave” başlıklı bir dalga olması lazım…
    Resim’den bakabilirsin:

    http://resim.fasulyeden.com/image-44D1_4B156270.jpg

  • murat
    Posted 01/12/2009 at 20:47

    tamamdır, çok teşekkür ederim. gözümden kaçmış, algıda seçemeyicilik 🙂

  • kaiser
    Posted 04/12/2009 at 00:46

    Şimdi davetiyeden önce ekşide’de yazmıştım lakin sorun ciddi Wave ileilgili youtube’da videolar dışında Dr.Wave’den gelen bir wave olmalı hesabı açtığınızda lakin kısaca anlatmak gerekirse;
    Wave HTML5 protokollerini ve program altyapısını kullanıyor bu yapıyı içeren browser (Sadece Chrome) ile fişek gibi açılacaktır.Extension (Firefox’tan yadigar eklenti mereti) yükleyebileceksiiz.Kendisi 3.cü parti api dediğimiz üstüne açık kaynaklı programlamaları kaldırıyor (Bu3.cü parti api geyiği facebook ve twitter’ı meşhur eden meret friendfeed api kullanmaz sadece face vetwit gibi sosyal ağları reed eder gösterir o kadar) Şimdi bugün bir arkadaşımıza biz MAIL gönderiyoruz @gmail.com dan misal ama yarın Wave göndereceğiz.Şimdi Mail dediğimiz text mesajlarıdır html2 protokolleri ile böle renklendirebilir tabloları havalı resimli yapabilirsiniz am wave gönderirseniz arkadaşınız siz yazarken okuyabilir (Daha yazarken görme mevzusu an.) Siz wave’inize yüklediğiniz extension’lara göre video yorum twitt feed veya direk oyun anket grup üyeliği kısaca faceten gelen o gruptur kıldır yündür bunda var konferans verebilir görüntülü konuşabilir msn hesabını yok edebilirsiniz.Contact sayınızı abartarak grup üyelikleri ile faceteki herşeyi zaten yapabildiğinizden face e de girmezsiniz anlık binlerce kişiye twitt gönderebileceğinizden twitter da yalan oluyor. youtube’a da girmeyin zira youtube da altyapısını wave e göre sağlayacağından wave de contact lar arası bolca video youtube üzerinden dönecek.Bugün extension pek yok biraz oyun ve reed üzerine birşeyler var lakin google’ın insanları online kalmaya mahkum etmek adına sadece online bir OS yapıyor olması chrome browser’ın 5 inci sürümünde tüm net protokollerinideğitirecek olması sizi ve çevrenizi wave ‘e geçirebilir.Şimdiden alanlar ilerde hava atabilir malum bugün gmail en büyük sağlayıcı oldu bile 🙂

  • Post Author
    dea
    Posted 04/12/2009 at 10:19

    Kaiser, extension filan nerden yüklüyoruz?
    Ben Google maps dışında extension göremedim şuan?

  • kaiser
    Posted 04/12/2009 at 18:04

    http://wave.google.com/help/wave/extensions.html
    http://code.google.com/intl/tr-TR/apis/wave/
    http://code.google.com/intl/tr-TR/apis/wave/

    hatta third parti api nasıl yazılır makaleleri açık kaynak kodları vs..Tüm apiler yine face teki gibi php blgisi veya html5 (o daha faklı bugün ama) yazılbiliyormilletşimdiden birçok şey yazmış bence 1 yıla davetiye sistemi kalktığında apiler deli dökülür malum açık kaynaklı olduğundan ve oyun oynayacağımız topluluk kuracağımız video paylaşacağımız hatta nketlerle sosyal mesaj vereceğimiz ir yer oalcak.Bence face falan yıkılmaz da olan MAIL denen zımbırtıya olur yarın wave atar wave okuruz..
    taklitleri de çıkacaktır yakında.

  • peder
    Posted 06/12/2009 at 20:12

    davetiye varsa ben hazırım aga..

  • osman
    Posted 11/12/2009 at 22:11

    bende bir davetiye rica etsem. java tabanlı sitelerimde kullanma düşüncem var. Saygılarımla

  • hmk
    Posted 20/12/2009 at 21:58

    Eee aktif olarak kullanan, kullanirken de keyif alan var mi :/

Leave a Comment

Yeni yazilar neden ayagina gelmesin?